Girls, Girls, Girls

V poslednom čase sa mi v práci darilo celkom v pohode (v roku 2010 som už tretie leto za sebou brigádoval v Londýne ako vodič bicyklového taxíka). Streda bola dobrá vzhľadom na fakt,  že to bola streda. Najlepšie dni sú väčšinou piatky a soboty, kedy je v meste najviac ľudí. V piatok idú mnohí do baru rovno z práce (lebo to majú ďaleko domov). Okolo piatej-šiestej už postávajú pred pubmi a poháre majú položené na stĺpoch. V tom istom čase sa rozbehnú divadlá, ľudia sa radi dajú odviezť na bicykli na predstavenie, a v Londýne je ako vždy plno turistov. Cez víkend to skrátka žije a dopravná zápcha na Piccadilly Circus o jednej v noci zo soboty nie je nič nezvyčajné. Cez týždeň je toho menej, ale možno práve to je dobrý čas na zárobok, keďže niektorí taxikári, tzv. weekend warriors v uliciach chýbajú.people-drinking-street-glas

Aj v túto stredu v júni som zarobil dosť. Okolo pol noci som v Soho stretol dve baby alebo ženy. Tak nie, bolo to v Chinatowne. Pýtajú sa ma,  že koľko stojí päť minút so mnou. Hovorím,  že pravdepodobne myslíte bicykel, a hneď som aj pokračoval. O zaváhaní alebo zmene tónu hlasu nemohlo byť ani reči, lebo nevyzerali veľmi dobre. Dali sme si jazdu, na bicykli, Odviezol som ich len tak, okolo. Presne tak, ako to chceli, obe naraz a zaplatili dohodnutých päť libier. Proste si len chceli vyskúšať jazdu na tom bicykli s veľkým sedadlom alebo ich zaujala charizma vodiča, alebo lýtka, na ktoré som už dostal pár komplimentov, hoci ako všetci priaznivci kulturistiky vedia, lýtka závisia do veľkej miery od genetiky. Jazdiť na bicykli 10 aj 12 hodín denne im však tiež celkom prospieva ich tvaru.

Poznal som bicyklistov s vymakanými lýtkami a aj takých, ktorí sa radi zoznamovali s babami zo strednej Európy (neviem, že či to brať ako kompliment na svoju krajinu) a potom niekde odparkovali bicykel a zostali na kus reči. Strašné riziko, keďže bicyklové taxíky boli už aj tak v nemilosti policajtov. Na druhej strane, adrenalín ako hrom… Girls, Girls, Girls je pieseň od glam-metalovej skupiny Motley Crue a asi je vám jasné, že o čom je text. Čítal som históriu kapely, je to jedna z kníh, ktorou sa neinšpirujete ale naopak, niektorým veciam sa snažíte vyvarovať.

police-moto
Policajná hliadka – na tomto mieste padalo veľa pokút. 

Nasledujúci pondelok bol v robote slabý, aspoň  mne sa nedarilo. Za celý večer som nazbieral len 12 libier. Akoby ľudia boli imúnni voči môjmu bicyklu. Bol som aj na dvoch divadlách, z čoho jedno ani nebolo. Pred divadlom Piccadilly, kde hrajú, Grease, už býva okolo štvrť na desať pár bicyklov, cez víkend je to už tomto čase plné. Taxikári sa snažia získať čo najlepšie miesto. Ak parkujete rovno uprostred, pred hlavným chodom, je takmer 100 percentná šanca, že chytíte zákazníkov, často z vyššej spoločenskej vrstvy, ktorí si to namieria do hotela typu Westbury a 15 libier platia dvackou so slovami „nechajte si drobné“. Ja som prišiel o 21:20 a nikde nikto. Nekončí dnes neskôr? Rozhodol som sa, že počkám. Aspoň mám dobré miesto pri dverách. Čakal som asi desať minút, keď išlo okolo veľké policajné auto,  také s húkačkou. Radšej som odišiel. Rozmýšľal som či sa vrátiť, rozhodol som sa, že nie. Dnes divadlo asi nehralo. To policajné auto s húkačkou sa občas objavilo a odohnalo všetky bicykle. V takej situácii to vyhral ten, kto sa odvážil pred divadlo vrátiť.

Veľa zákonom ohľadom parkovania bicyklových taxíkov bolo nepísaných a policajti vás mohli zatknúť za státie na nevhodnom mieste. Aj to sa stávalo, aj keď väčšinou vás len vyzvali, aby ste opustili miesto. Cez víkend bývali ešte tolerantnejší. Nepísané zákony sú však najhoršie…

me-a-german-girlsblogPredstavenie  Lion King v divadle Lyceum končí 22:20.  Vždy som bol inak zvedavý, ako tam asi znie pieseň Can you feel the love tonight“ od Eltona Johna. Na Levom kráľovi som bol ako dieťa v kine. Tentoraz som sa trocha povozil po Covent Garden a išiel k divadlu. O desiatej nikde nikto. Aspoň ľudia pôjdu ku mne. Asi po 20 minútach išiel okolo bicyklista. Spýtal som sa ho,  že či dnes hrajú. V  pondelok nie, odvetil. Tak asi preto tu nikto nebol. Potom som sa rozprával s kamarátom. Že aj on prišiel na Grease až 21:35 a nikto tam nebol. Tak si zastal hneď pri dverách. Chytil Westbury hotel na Mayfair za 20 libier.

Tak som v ten deň len jazdil hore – dole po Soho a Oxford Street. Nič, okrem jednej ponuky od dvoch  mládencov, že ak ich odveziem na Holborn a dám si dole nohavice, tak mi dajú 20 libier. Odmietol som, a nie len preto, že ma už bolel zadok od bicykla. To by som sa radšej dal ukecať od tých báb. Okolo polnoci sa pri mne zastavili ďalšie dve baby s otázkou,  že kde je Walkabout. Chytil som sa šance, ponúkol som jazdu  (bicykel 😉 za 5 libier. Oni niečo mleli, nevedeli ani kam chcú ísť. Keď už z tohto nespravím prachy tak to je naozaj zle. Okolo pol jednej som to zabalil.

Inak, báb som počas práce taxikára stretával veľa. Američanky ako vystrihnuté z teenagerských filmov, ktoré sa cez deň dožadovali obchodu Abercrombie. Ich nočné požiadavky nemôžem publikovať. Raz som stretol dve baby z Kalifornie. Okolo polnoci boli ešte triezve a celkom inteligentné.  Volali ma na do kostola na druhý deň. To, že som si od nich nevypýtal kontakt, je jedna z mála vecí, ktoré vo svojom živote ľutujem. Jedna sa volala Jennifer (alebo sa písala Jeniffer). O Nemkách som písal v predošlom blogu.

californiagirls
California Girls

Raz som stretol dve Poľky, ktoré za sebou ťahali po ulici Číňanku. Vraj vypila toľko, čo oni. Asi nemali šajnu o enzýme na odbúravanie alkoholu, ktorý aziatom chýba. Odniesol som Číňanku na najbližšiu zastávku autobusu a posadil som ju na lavicu. Prišlo tam niekoľko okoloidúcich, ktorí sa o ňu postarali. Ja som sa radšej vzdialil, lebo sa priblížili dvaja policajti.

Dostal som aj niekoľko ponúk na sobáš a jedna baba ma pozvala k sebe do Paríža. Pýtal som ja ako zvyčajne zákazníkov, že kam to bude.
„Paris“.
„Paris Cafe,“ pýtam sa, čo bol bar na Haymarket Street.
„No, Paris France,“ spresnila. Evidentne bola spoločensky unavená a tak som sa ani nepokúšal nadviazať zmysluplnú konverzáciu. Neviem, či by to bola vhodná spoločnosť na poznávanie Paríža, pretože podľa prvého dojmu sa naše záujmy dosť rôznili.

rock-of-agesProstredníctvom zákazníkov človek spoznáva celý svet a skúsenosť s prácou na ulici je určite užitočná. Človek získa sebavedomie a trošku drzosti. Musíte zastavovať cudzích ľudí a presviedčať ich, aby sa s vami odviezli. Nikdy mi tieto veci nešli, ale dačo som sa priučil v Londýne. Rovnako som sa zlepšil aj v hádkach s taxikármi. Oveľa radšej som však s turistami debatoval o cudzích krajinách alebo s domácimi gentlemanmi o politike. Ich ženy sa vždy vedeli vhodne zapojiť do konverzácie a niekedy som dostal aj darček, napríklad energy drink alebo dobré prepitné. Len tento konkrétny pondelok bol mimoriadne slabý.

Categories:

Leave a Reply

