Škrtelov účes a krátke šprinty

424662_article_photo_ho4ur1z_600xKeď som mal 16 rokov, dal som sa ostrihať ako Martin Škrtel, vtedy ešte mal vlasy. Tréner na futbale mi radil trénovať krátke šprinty, na zlepšenie obratnosti – po anglicky agility. Poslúchol som ho.

424662_article_photo_pavel-nedved-v-drese-ceskej-reprezentacie_600xAj keď futbal už nehrám, stále si udržiavam slušnú kondíciu. Jej základ položili aj krátke šprinty so zmenou smeru (člnkový beh v školskej telesnej výchove), ktoré zlepšujú rýchlosť, obratnosť, výbušnosť a pri skrátení prestávok zasahujú aj do anaeróbnej vytrvalosti. Robieval ich aj Pavel Nedvěd, keď začínal v Dukle Praha. Neskôr s preslávil v Juventuse Turín, ako technický, húževnatý a kondične dobre pripravený hráč.  To ma motivovalo a na niečo sa mi to aj zišlo.

Koľko ľudí dnes vie, že ako trénuje Hamšík alebo Škrtel? Každý však vie, že aký majú účes alebo tetovanie. Futbalistov často posudzujeme podľa vzhľadu, alebo podľa toho, ako sa správajú, a nie podľa ich výkonov. Do určitej miery je to správne, prvý dojem je dôležitý a človek by mal mať základy správania. No futbalista mal byť hodnotený podľa svojich výkonov, lebo to je jeho úloha. Krátke šprinty sú dôležitejšie, ako účes.

Pokračovanie na mojom blogu na sme.sk.

Categories: Tags: , , , ,

Leave a Reply

